Vznikla vám nedopatřením cizí osoby škoda na firemním vozidle a nevíte, jak postupovat při platbě DPH? Podívejte se, jak na to.
Na co si dát pozor?
Firmy jsou proti vzniklé škodě způsobené třetí osobě pojištěné. Zkontrolujte si vystavenou fakturu a platbu DPH. Díky špatným údajům na faktuře byste se mohli dostat do potíží právě z důvodu nemožnosti odečtu DPH.
Vyplácení pojistného plnění plátcům DPH bez DPH je uvedeno v dokumentu vystaveným příslušnou pojišťovnou s názvem „Všeobecné pojistné podmínky (obecná část)“.
Pohlídejte si v servisu správné vystavení faktury
Vlastník automobilu musí být na faktuře uveden vždy jako objednatel. Pojištěný subjekt, kterým je společnost odpovědná za škodu, ohlásí pojišťovně vzniklou škodu na vozidle. Po odvezení automobilu do servisu upozorněte před vystavením faktury na to, že odběratelem služby, tedy tím, na koho je faktura vystavena, je vaše firma. Faktura nesmí být vystavena na společnost, která způsobila škodu. Hned si ukážeme proč.
Jak je to s placením DPH?
Náhrada škody nemůže být zdanitelným plněním. Pojišťovna vypočítá pojistné plnění vždy s ohledem na status plátce DPH. Pro plátce DPH bez DPH, pro neplátce DPH s DPH. Servis požaduje vždy platbu s DPH. Chybně vystavená faktura znemožní poškozené společnosti odpočet daně. Výjimku utvoří pojišťovna při výpočtu zdanitelného plnění pouze tehdy, nemůže-li si plátce díky příslušným právním předpisům odečíst daň. V ostatních případech uplatní společnost, která je plátce DPH, odpočet daně.
TIP: věděli jste, že můžete ušetřit na havarijní pojistce i 70% ceny? Ověřte si, že neplatíte víc, než musíte.
Jak postupovat v případě chybně vystavené faktury?
Nejsnazší způsob představuje domluvit se v servisu, že celou sumu uhradí poškozená firma na základě faktury, kde bude uvedena jako odběratel. Pokud fakturu bez DPH zaplatila servisu pojišťovna, a poškozená společnost není uvedena na faktuře jako odběratel, kontaktuje příslušnou pojišťovnu, která se případem plnění pojištění odpovědnosti za škodu zabývá.
Zdroj: Klikpojisteni.cz