Zažili jste jako student, že se vám najednou uvolnilo odpoledne nebo víkend, které jste chtěli využít na brigádu? Už ale bylo pozdě a těžko jste něco sehnali tradiční cestou? Vzpomínáte, jaké to bylo, nemít peníze? Chvíle, kdy jste jedli instantní polévky a omezovali zábavu, abyste ušetřili?
Jaké by to bylo, kdybyste měli v kapse vždycky dost peněz? Možná byste byli sebevědomější a šťastnější, jelikož byste se dokázali sami o sebe finančně postarat a tím se postavit na vlastní nohy bez pomoci rodičů.
To si vzala za cíl naše aplikace QuickJOBS, která spojuje zaměstnavatele se studenty pro jednorázové brigády. Smyslem aplikace je jednoduché a okamžité propojení, kdy studenti reagují pouhým klikem na zaslané nabídky. Zaměstnavatel si z odpovědí může vybrat podle hodnocení, recenze nebo fotek zájemců a okamžitě zavolat zpět a dohodnout detaily nástupu.
„Tento projekt jsme začali řešit již před více než rokem. Hodně jsme potřeby ověřovali se studenty i zaměstnavateli, abychom zjistili, zda má smysl je vůbec řešit a postavit na nich podnikání. První nákresy vznikly v listopadu předminulého roku a programovat jsme začali na jaře 2016. První verzi pro iPhone jsme spustili 1. 6. 2016 a bez jediné investované koruny do marketingu se nám povedlo přitáhnout přes 3500 uživatelů, 800 z nich jsou týdně aktivní. Nejvíce jsme hrdi na to, že jsme už pomohli při škole vydělat více než 200 studentům.
„Aktuálně je aplikace dostupná jak pro iOS, tak i Android, který jsme spustili koncem února“, říká Dalibor Herbrich, jeden ze zakladatelů QuickJOBS. „Mlhavá myšlenka vznikla ve chvíli, kdy se můj kamarád dostal do finančních potíží a přemýšlel nad odchodem ze školy, která ho bavila. Já mu chtěl nějak pomoci. Na studenty tedy cílíme proto, že chceme přispět k jejich větší finanční nezávislosti, ale i proto, že jsme sami studovali a víme, jak se dnešní student cítí ve světě, kde všechno stojí peníze. Na trhu jsme nic podobného nenašli, tak jsme se rozhodli řešit tuto potřebu sami“, doplňuje Herbrich.
Mobilní aplikace má oproti webu a jiným kanálům výhodu v okamžité dostupnosti nabídek přímo ve vašem mobilním telefonu a možnosti reagovat na ně voláním. Mobilní telefony a aplikace jsou pro mladou generaci běžným komunikačním nástrojem. Dalším důležitým faktorem je vysoká frekvence brigád, takže dává smysl samostatná aplikace v mobilu. V případě prací na plný úvazek, už je samozřejmě potřeba i frekvence jiná, ale tuto potřebu QuickJOBS neřeší.
Trh práce se u nás poslední dobou hýbe a vznikají různé mobilní i online platformy. Lídr na trhu LMC například přišel s platformou „Práce za rohem“ či koupí brněnského Jobote. Nové koncepty nabídky práce představila Cocuma či Techloop. Na zmíněné potřeby studentů a jednorázových brigád se ale nikdo přímo nezaměřuje. Blízký koncept existuje na německém trhu, kde dostala nedávno firma Staff Finder investici ve výši 20 milionů dolarů od One Peak a Goldman Sachs. Pro podnikání je doména jednorázových studentských brigád zajímavá, vždyť jen v Praze projde přes hlavní poskytovatele v sezóně kolem 700-1000 hostesek týdně, což je téměř 3000 zakázek měsíčně. Zde se tedy bavíme o měsíčním obratu okolo 2 milionů korun jen pro tento úzký segment. Na kus tohoto zajímavého segmentu si chce díky rychlosti, ověřeným kontaktům a doporučením, většímu dosahu a nižším nákladům sáhnout také QuickJOBS.
Tým QuickJOBS kromě Dalibora Herbricha doplňují ještě zkušený grafik a designér Filip Woś a Martin Menšík, který má zkušenosti s marketingem, prací v reklamní agentuře a také přímo z cílového trhu hostesek a promotérů. Součástí týmu jsou také zkušení a nadšení programátoři Eugen Pechanec a Jakub Drabik. Tým je otevřený i zkušeným mentorům, což potvrzuje další člen týmu se zkušenostmi s rozjezdem podnikání Jaroslav Procházka.
Více na quickjobs.cz